پورتال بلاگ اسکای

این وبلاگ یک سند غیر رسمی است

پورتال بلاگ اسکای

این وبلاگ یک سند غیر رسمی است

آغاز عرضه محصولات 2010 کسپرسکی به بازار ایران

تارک کازباری، مدیر عامل شرکت کسپرسکی خاورمیانه همراه با امان منظور، مدیر فروش این شرکت به ایران آمده‌اند تا جدیدترین محصولات این آنتی‌ویروس روسی را معرفی کنند.

با برگزاری نشست مطبوعاتی با حضور مدیر عامل شرکت کسپرسکی خاورمیانه اعلام شد:
آغاز عرضه محصولات 2010 کسپرسکی به بازار ایران

تارک کازباری، مدیر عامل شرکت کسپرسکی خاورمیانه همراه با امان منظور، مدیر فروش این شرکت به ایران آمده‌اند تا جدیدترین محصولات این آنتی‌ویروس روسی را معرفی کنند.

آن چه می‌خوانید گزارشی از این نشست است و در روزهای آینده مصاحبه اختصاصی فناوران با مدیران کسپرسکی خاورمیانه  را هم خواهید خواهند.

لابراتوار کسپرسکی نسل جدیدی از راهکارهای امنیتی برای کاربران خانگی با نام‌های اینترنت سکوریتی 2010 و ضد ویروس کسپرسکی 2010 را به طور  رسمی به بازار ایران معرفی کرد.

فناوران- با برگزاری نشست مطبوعاتی کسپرسکی برای معرفی محصولات تازه، این دو محصول به بازار ایران عرضه شد. تارک کازباری،  مدیر عامل شرکت کسپرسکی خاورمیانه در این مراسم، ضمن معرفی نسخه جدید گفت: محصولات نسخه 2009 که تابستان گذشته برای مصارف خانگی عرضه شدند، مورد استقبال 10‌ها میلیون کاربر در سراسر دنیا قرار گرفتند، کارآمدی و بهره‌وری آنها در صدها آزمون مقایسه‌ای به اثبات رسید  و توانستند خود را به  عنوان پیشتازان بازار جهانی اثبات کنند.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون ویژگی‌های قبلی با فناوری‌های جدید در هم آمیخته و محصولات جدید آزمایشگاه‌های کسپرسکی با نام‌های اینترنت سکوریتی 2010 و آنتی‌ویروس 2010 مبتنی‌بر آخرین پیشرفت‌های امنیت IT عرضه شده‌اند.

کازباری ادامه داد: نسخه جدید 2010، مزایای سیستم پیشرفته پیشگیری از نفوذ "HIPS" را در ماژول کنترل برنامه ادغام می‌کند که ویروس‌های ناشناس را از نظر امنیتی رتبه‌بندی می‌کند. تکنولوژی منحصر به فرد Sandbox ارایه دهنده محیط اختصاصی امن در زمان اجرای نرم‌‌افزارها، از امکانات امنیتی نوآورانه کسپرسکی است که از اطلاعات میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا برای پایین آوردن مدت زمان عکس‌العمل در مواجهه با تهدیدات جدید و تنظیم مجدد پایگاه اطلاعاتی استفاده می‌کند.

مدیر عامل کسپرسکی خاورمیانه با بیان اینکه همه نرم‌افزارهای ناشناخته برای اطمینان از امنیت باید تحت آنالیز چند عاملی قرار بگیرند، گفت: در اینترنت سکوریتی 2010 کسپرسکی محیطی به مراتب امن‌تر ارایه شده، زیرا قابلیت‌های Safe Run مبتنی‌بر تکنولوژی جدید Sand Box در این محصول ادغام شده است، قابلیتی که در محصولات امنیت اینترنتی منحصر به فرد است. Safe Run به کاربر این امکان را می‌دهد که نرم‌افزار جدید را در یک محیط ایزوله شده اجرا کند، و در نتیجه سیستم عامل را از همه تغییرات مخرب در امان نگاه دارد. آمار نشان می‌دهد  که هکرها غالبا با بهره‌برداری از آسیب‌پذیری سیستم عامل و برنامه‌های مورد اعتماد به برنامه‌هایی که از اینترنت استفاده می‌کنند حمله می‌کنند.

وی گفت: قابلیت Safe Run کاربر را قادر می‌سازد که با استفاده از انواع مرورگرهای اینترنت با ایمنی و  راحتی بسیار بیش‌تری از فضای اینترنت استفاده و در عین حال هر تعداد نرم‌افزار دیگر را به طور همزمان اجرا کند. نمایش یک نوار سبز رنگ به دور پنجره برنامه به کاربر نشان می‌دهد که آن نرم‌افزار محافظت شده است.

کازباری با بیان اینکه محیط کاربری نسخه جدید محصولات خانگی کسپرسکی تغییری اساسی یافته است که کار با آن را برای کاربران تازه‌کار راحت‌تر می‌کند، گفت: همچنین حالتی در اینترنت سکوریتی 2010 و آنتی ویروس 2010 تعبیه شده که بدون آنکه با پیغام‌های غیر ضروری و دردسر ساز از کاربر درخواست اقدام کند، به طور خودکار بهترین گزینه‌ها را انتخاب می‌کند. گزینه دیگری نیز مخصوص طرفداران بازی‌های تحت شبکه به وجود آمده که می‌توان قسمت‌هایی که روی  ترافیک شبکه تاثیرگذار هستند را خاموش کرد و زمان عکس‌العمل سیستم را بالاتر برد.

مدیر عامل کسپرسکی خاورمیانه گفت: در سرویس آنلاین شبکه امنیتی کسپرسکی (KSN) که کار ارایه اطلاعات ورودی به ماژول HIPS را از نسخه قبلی اینترنتی سکوریتی شروع کرده بود نیز  تغییرات مهمی ایجاد شده است. KSN (شبکه امنیتی کسپرسکی) برای پایین آوردن زمان لازم برای تشخیص و سد کردن تهدیدهای جدید طراحی شده است. زمانی که یک نرم‌افزار توسط کاربران KSN اجرا می‌شود، آن نرم‌افزار با یک لیست سفید و لیست سیستم تشخیص سریع روی سرورهای کسپرسکی چک می‌شود و همانند نسخه قبلی، آن نرم‌افزار از نظر امنیتی رده بندی می‌شود. همچنین در حال حاضر KSN، ماژول HIPS را قادر می‌سازد که یک نرم‌افزار را از لیست سفید به لیست نرم‌افزارهای قابل اعتماد انتقال دهد.

وی ادامه داد: به لطف وجود شبکه امنیتی کسپرسکی از زمان ظهور یک بدافزار تا زمان شناسایی آن توسط آنتی ویروس و در دسترس قرار گرفتن آن برای تمامی کاربران محصولات کسپرسکی، فقط حدود 40 ثانیه طول می‌کشد و این موفقیت تا حد زیادی مرهون میلیون‌ها کاربر محصولات خانگی کسپرسکی است که پذیرفته‌اند در شبکه امنیتی کسپرسکی مشارکت کنند. در روش به کار رفته در شبکه امنیتی کسپرسکی از مفهوم محبوب امنیت ابری (Cloud Security) استفاده شده است، این مورد بدان معنا است که سایت‌ها و فایل‌هایی که ممکن است تهدید آمیز باشند به جای اسکن شدن در کامپیوتر به صورت آنلاین با پایگاه داده موجود روی سیستم اسکن می‌شوند.

کازباری گفت: مجموعه ابزارهای  حفاظت از اطلاعات محرمانه به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود و توسعه یافته است. برای مثال نسخه جدید نرم‌افزار به طور خودکار از دسترسی کاربر ناآگاه به سایت‌های شناخته شده سرقت اطلاعات ممانعت می‌کند و نرم‌افزارهای جاسوسی که قصد سرقت رمز عبور و کد دسترسی کاربر را دارند را سد می‌کند. اینترنت سکوریتی کسپرسکی دارای یک صفحه کلید مجازی نیز هست که از طریق آن کاربر می‌تواند نام‌های کاربری و کلمات عبور خود را به طور ایمن وارد کند. این قابلیت منحصر به فرد باعث جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات محرمانه توسط نرم‌افزارهای جاسوسی می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند با امنیت کامل به انجام امور بانکی آنلاین با هر امر محرمانه دیگر بپردازد.وی افزود: همه اجزای موجود در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار از جمله دیواره آتش، آنالیز اکتشافی، ماژول کنترل والدین و ماژول ضد هرزنامه بهبود یافته و بروز رسانده شده‌اند. برای مثال، ماژول آنتی ویروس در حال حاضر دارای یک شبیه‌ساز سند است که اسکن آنی جاوا اسکریپت‌ها و VB Scriptها که هنگام بازدید از سایت‌های بسیاری مورد استفاده هستند را ممکن می‌سازد. با در نظر گرفتن این مطلب که بر اساس تحقیقات لابراتوار کسپرسکی بیش از هفتاد درصد ویروس‌ها از سایت‌های آلوده وارده سیستم‌ها می‌شوند، این نوآوری بسیار ارزشمند است.

کازباری گفت: در نسخه 2010 محصولات برپایه موتور آنتی‌ویروس ارتقا یافته کسپرسکی ساخته شده که در تشخیص برنامه‌های پرخطر بسیار کارآمدتر از قبل عمل می‌کند، با وجود ارتقا  قابلیت، سرعت عمل محصولات به خوبی همیشه است و نسخه 2010 بسیاری از وظایف را 40 درصد سریع‌تر از قبل روی سیستم عامل ویستا انجام می‌دهد. اینترنت سکوریتی 2010 و آنتی‌ویروس 2010 بر پایه ویندوز ویستا طراحی شده و لذا به طور کامل با آن سیستم عامل سازگار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد